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「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』の申請について(About application for "School-supported emergency benefits" for "continuation of learning")

更新日:2020年7月21日

 この『学生支援緊急給付金』とは、今般の新型コロナウイルス感染症拡大による影響で、世帯収入・アルバイト収入の大幅な減少により、学生生活にも経済的な影響が顕著となっている状況の中で、大学等での修学の継続が困難になっている学生等が修学をあきらめることがないよう国の事業として創設されたものです。
 本学でも以下のとおり申請を受付けますので、申請の手引をよく確認し、新型コロナウイルス感染症拡大による影響を受けた学生は、手続きを行ってください。
 申請にあたって、各学生の@stnのアドレスにも大学からメールを送信しますので内容を確認してください。

■申請の手引
 ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』申請の手引き(学生用)(PDF:273KB)
 参考:外部サイトへリンク 新規ウインドウで開きます。「学びの継続」のための『学生支援緊急給付金』~学びの継続給付金~
    文部科学省ホームページ
   ※本学では、LINEによる申請には対応していません。

■対象学生
 本学の学部、大学院の学生(留学生を含みます。)
 ※研究生、特別聴講学生等の非正規学生は対象とはなりません。

■給付金額
 住民税非課税世帯の学生・・・20万円
 上記以外の学生・・・・・・・10万円

■提出書類及び提出方法
 (1)ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。【様式1】学生支援緊急給付金申請書(Word:24KB)
 (2)ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。【様式2】学生支援緊急給付金を受けるための要件に係る誓約書(Word:19KB)
 (3)支給対象者を満たすことを証明する書類
    ※申請の手引の7ページ以降を確認してください。
   上記(1)~(3)の書類を期限までに郵送等で提出してください。

■本学の申請期限(第1回目)
 申請期限:令和2年6月10日(水曜)必着  *受付終了しました。
■本学の申請期限(第2回目)
 申請期限:令和2年7月21日(火曜)必着  *受付終了しました。
 注意)すでに1回目に申請をした方は、2回目の申請はしないでください。

■申請書類の提出先、送付先
 〒940-2188
 新潟県長岡市上富岡町1603-1
 長岡技術科学大学 学生支援課 奨学支援担当 宛て
 ※郵送の場合は封筒の表面に「緊急給付金申請書 在中」と記入してください。
 ※学生支援課の窓口に直接提出に来られても大丈夫です。
■給付金の決定
 大学での選考を経て、日本学生支援機構に推薦後、給付金の口座への振込みをもって支給決定の通知となります。
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This "school-supported emergency benefit" is due to the recent expansion of the new coronavirus infectious disease, and due to the large decrease in household income and part-time job income, it has an economic impact on school activities as well. Under such circumstances, it was established as a national project so that students who have difficulty in continuing their studies at a university may not give up their studies.

The University accepts applications as follows, so please carefully check the application procedure and continue the procedure if you are affected by the spread of new coronavirus infection.

How to apply
ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。 Guidance for "School-supported Emergency Benefits" application for "continuing learning" (for school use)(PDF:205KB)
Reference: 外部サイトへリンク 新規ウインドウで開きます。"School-supported emergency benefits" for "continuing learning" -Continuing learning benefits-
Ministry of Education, Culture, Sports, Science and Technology website (Japanese only)
 * Our university does not support applications from smartphones.

Target students
 Students of the faculties and faculties of our university (including study abroad students)
 * Non-regular students such as research students and special auditors are not eligible.

Benefit amount
 Student of Resident tax exempt household: JPY 200,000
 Others : JPY 100,000

Documents to be submitted and method of submission
  (1)ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。[Form 1] Student-supported emergency benefit application (Word)(Word:26KB)
 (2)ダウンロードのリンク 新規ウインドウで開きます。 [Form 2] Pledge pertaining to requirements for receiving student-supported emergency benefits (Word)(Word:21KB)
 (3) Documents certifying that the person to be paid is satisfied
   * Please see page 7 of the application guide.
   Please submit the documents (1) to (3) above by mail by the deadline.

Application deadline for the university (1st time)
 Application deadline: Must arrive by June, 10th (Wednesday) *Application acceptance has ended.
Application deadline for the university (2nd time)
 Application deadline: Must arrive by July, 21th (Tuesday) *Application acceptance has ended.
Note) If you have already applied for the 1st time, please do not apply for the 2nd time.

Destination of application documents
 940-2188
 1603-1 Kamitomioka Town, Nagaoka City, Niigata Prefecture
 Address to Scholarship Support Section, Student Support Section, Nagaoka University of Technology.
 * Please write "Urgent Benefits Application Form" on the front of the envelope.

Determination of benefit amount
 After being selected by the university, after making a recommendation to the Japan University Support Organization, you will be notified of the payment decision by transferring the benefits.

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お問い合わせ

学生支援課 学生支援係 奨学支援担当
〒940-2188 新潟県長岡市上富岡町1603-1
電話:0258-47-9254 FAX:0258-47-9050

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